Litoralul românesc: Staţiunea Olimp

pescarusi
Anul acesta am fost în concediu pe litoralul românesc. Acest litoral înjurat de majoritatea, dar totuşi foarte aglomerat. Am ales Olimp pentru că nu mai fusesem niciodată şi pentru că am vrut linişte pentru copii. Pot spune că am avut parte de prea multă linişte, Olimpul este renumit pentru aşa ceva. De pe la 10 seara abia dacă mai vezi câţiva oameni pe faleză, iar de cluburi şi muzică dată la maxim nici nu poate fi vorba. Am avut nişte vecini care întro seară au dat-o pe manele, dar s-au potolit relativ repede.
Nu înţeleg de ce vin unii întro staţiune ca Olimp dacă vor distracţie, muzică dată tare şi băutură. Aşa de dragul de a deranja pe alţii!?

Cred că 90% din cuplurile prezente la Olimp aveau cel puţin un copil. Staţiunea era plină de părinţi cu copii.

Cum spuneam, Olimpul ca staţiune e liniştită, are hoteluri mari, amplasate pe plajă, dar multe din ele sunt în paragină. Noi am stat cazaţi la Egreta, un minihotel amplasat chiar pe faleză. Este o construcţie nouă din câte mi-am dat seama, făcută cu fonduri Regio. În spatele lui se află hotel Panoramic, o imensitate de construcţie lăsată în paragină.

Plaja este curată, apa la fel. Cred că din toate staţiunile de la noi în care am fost, Olimpul are apa cea mai curată. Apa este cam adâncă faţă de Mamaia, dar e ok. Singurele chestii deranjante pe plajă sunt chiştoacele de ţigară. Nu pot să înţeleg idioţii care sting chiştocul în nisip şi-l lasă acolo, când, dacă ar fi civilizaţi, ar putea să-l ducă la un coş. Nu există şezlonguri în exces, există destul loc şi pentru cearceafuri. Noi n-am luat în nicio zi şezlonguri pentru că oricum cu, copiii mai mult în apă şi pe nisipul gol stăteam. Cu această ocazie am făcut şi o economie de 40 lei/zi, preţul unui şezlong fiind de 20 de lei/zi.

Cei mai mulţi bani se duc pe mâncare. E scumpă tare mâncarea, de parcă ar fi adusă cu spinarea din vârful muntelui. La magazinul alimentar din apropierea hotelului nostru, preţurile erau cu aproximativ 80-90% mai mari decât acasă. La terase nu mai zic, lejer 200 lei/zi fără băuturi care erau destul de scumpe. O bere la 400 ml era 8 lei, o apă la 500 ml 5 lei, o cola la 250 ml 7 lei. Foarte scump. Am mâncat de cele mai multe ori la terasa Mimoza unde aveau mâncare foarte bună. Ce m-a deranjat a fost faptul că nu serveau ciorbe şi pizza până-n ora 12:00 şi după 18:00. Parcă eram la cantină, când se mâncau felurile de mâncare în funcţie de momentele zilei.
La restaurantul hotelului Belvedere am mâncat întro seară, iar pe lângă faptul că am dat o grămadă de bani m-am ridicat şi flămând de la masă.
Am mai mâncat la Popasul pescarilor, un restaurant cu specific pescăresc, amplasat pe plajă. Am luat un platou pescăresc pentru două persoane şi o cană de vinul casei la 500 ml şi am plătit 120 lei. Cam scump, dar foarte bun şi nici măcar n-am reuşit să terminăm tot.

Cazarea la Egreta a fost foarte bună. Amplasarea pe faleză de unde poţi admira marea la orice oră face toţi banii. Am plătit 200 lei/zi pentru o cameră foarte spaţioasă, cu mobilă nouă, balcon, baie modernă, frigider, televizor, chiar şi panouri electrice pentru încălzire. Curăţenia în camere se făcea zilnic.

Ca minusuri pentru staţiunea Olimp, aş aminti zonele neîngrijite din jurul hotelurilor nelocuite, magazine puţine şi scumpe, la fel de puţine locuri de luat masa, multe hoteluri degradate ce dau un aspect nu tocmai plăcut al staţiunii şi cam atât. Am mers şi în Neptun, unde parcă e mai animat totul, mai nou, mai îngrijit, dar la fel de scump. Poate nu e scump, dar raportat la salariile noastre, eu zic că e.

(Visited 57 times, 1 visits today)