Concediu în Moieciu de Sus

Partea mai răcoroasă și mai aproape de natură a concediului din acest an, am petrecut-o în zona Brașov, mai exact la Moieciu de Sus. Am văzut indicatoare și cu Moieciu, dar și cu Moeciu. Cum o fi corect, nu știu, dar cel mai probabil ambele forme.

Traseul urmat a fost Tg Frumos – Bacău – Onești – Tg. Secuiesc – Brașov – Râșnov – Moieciu.
Sunt indicatoare peste tot, așa că șansele să nu ajungeți la destinație sunt aproape nule. Pe mine m-a ghidat GPS-ul, deci nu au fost probleme.

Drumul până acolo e destul de lung, cam 5 ore jumate cu mers destul de tare. Când există un singur drum pentru mașini, căruțe, pietoni, bicicliști și utilaje agricole, nu ai cum să parcurgi mai repede cei 300 km.
În zona Râșnov se circulă pe o singură parte și se formează cozi destul de mari. Nu înțeleg de ce nu fac ei lucrări în extrasezon.
Am rămas plăcut surprins de centura Brașovului. Două benzi pe sens, iar sensurile despărțite de blocuri de beton. Se merge aproape ca pe autostradă, până ajungi la Râșnov, când se merge ca pe jos.

Cazarea a fost la Mistral Resort, o locație pur și simplu superbă, mai ales datorită locului amplasării. Ultima construcție din Moieciu de Sus, după care urmează Parcul natural Bucegi, unde nu ai voie cu mașină, Atv, scuter sau motocicletă. Peisajele sunt parcă desprinse din reviste, cu munți de jur împrejur, iarbă verde și un pârâu rece ce curge zgomotos.

Zona este foarte bogată în locuri de vizitat. Peste tot indicatoare către muzee, cascade, peșteri, chiar și spre Valea strâmbei. Cele 5 zile cât am stat au fost prea puține ca să acopăr tot ce se poate vizita. Am ales și eu pe cele mai importante cum ar fi Castelul Bran, Muzeul național Bran, Cetatea Râșnov, Dino Parc, Peștera Dâmbovicioara. Chiar dacă era la peste 100 km depărtare, am dat o fugă pe Transfăgărășan pentru că nu-l văzusem niciodată în realitate, ci doar în poze și video.

La Castelul Bran intrarea e 35 lei și, nu o zic numai eu, e mult pentru ceea ce oferă. Camere cu mobilă veche, cu poze ale familiei regale de pe timpul regelui Ferdinant, care nu au nici o legătură cu contele Dracula. Dar, era plin de turiști străini.

Muzeul Național Bran, situat în vecinătatea castelului, oferă publicului vizitator o filă de istorie rurală foarte interesantă. Pentru numai 8 lei intrarea, se pot vedea diferite case țărănești originale, din zonă, contruite între secolele XVIII-XIX. Și mai mici, și mai mari, de gospodari înstăriți, de țărani simpli și săraci, de ciobani, stâne și adăposturi vechi de animale, toate m-au fascinat mai mult decât castelul Bran.

Cetatea Râșnov nu mi s-a părut foarte spectaculoasă, cred, datorită faptului că la fiecare colț erau comercianți cu tot felul de chinezării gen spinnere, kendame, săbii, mașinuțe etc. Întradevăr, am văzut din cetate o priveliște superbă asupra orașului Râșnov.

Dacă sunteți cu copiii, tot lângă cetate, la 500 m mai jos, este Dino Parc. E 28 lei intrarea de adult și 22 de copil. Se pot vedea dinozauri în mărime naturală, este un parc de joacă pentru cei mici la intrare, un restaurant destul de scump și evident un magazin de suveniruri dinozaurești, tot scumpe. Pentru copii e fascinant, ca adult nu știu dacă te poate încânta foarte tare.

Cum am zis, din cele 5 zile petrecute acolo, una mi-am rezervat-o Transfăgărășanului. Chiar mi-a luat o zi întreagă, am plecat la 10 și m-am întors seara la 8 după un drum de aproape 300 km. Pe drum am vizitat și Peștera Dâmbovicioara, nimic spectaculos, doar câteva stalactite și stalagmite, ceva închipuri de aripi de înger, bot de cal și o gaură în care stătea un pustnic și o fetișcană care ne prezenta istoria peșterii și legendele ei.

Ca să ajungi pe transfăgărășan din Moieciu, am ales drumul spre Curtea de Argeș. Groaznic de rău, asfalt spart, denivelări, gropi, pietriș, îți rupi mașina în două nu alta.
Transfăgărășanul e magnific, peisajeșle îți iau răsuflarea și ai impresia că nu poți cuprinde în poze toate frumusețile acelea. Foarte mulți străni îl străbat pe motoare. Am plecat de jos de la 28 grade și sus în vârf, la Bâlea lac erau 6 grade celsius plus o ploaie deasă cu gheață, o ceață deasă și aproape întuneric beznă.
Am coborât spre Făgăraș, am mâncat o pizza acceptabilă la RA&RA și am plecat spre Moieciu.
Nu luați în seamă totdeauna navigația mașinii, pentru că vă duce pe ce traseu vrea ea. Pe mine, de la Făgăraș mă ducea prin Brașov, iar Râșnov, așa că am deschis Google maps și am găsit un drum mult mai scurt și mai bun.

Zona e foarte frumoasă și relaxantă, odihnitoare pentru cei mari și distractivă pentru cei mici.
Singurul regret e că nu mi-am bicicleta cu mine, dar data viitoare nu o mai las acasă. 🙂

(Visited 12 times, 1 visits today)